Compania Topex, singurul producator local de echipamente GSM si 3G pentru operatorii telecom, care activeaza pe o piata dominata de giganti precum Ericsson, Alcatel, Huawei sau ZTE, cauta sa isi sporeasca veniturile din pietele externe prin eliminarea intermediarilor din lantul de vanzari, urmarind sa vanda direct clientilor mari.
Majoritatea businessului companiei in afara Romaniei se realizeaza prin intermediul unei retele de parteneri.
Spre exemplu, Topex a semnat la sfarsitul anului trecut un contract de distributie cu Iridiacom pentru comercializarea intregii game de gateway-uri GSM, 3G si VoIP (Voice-over-IP) in Marea Britanie.
"Incepand cu 2009 am regandit strategia de intrare pe pietele externe tinta. Incercam sa ne imbunatatim abilitatea de a vinde direct clientilor mari si resellerilor prin intermediul fortei noastre de vanzari", a declarat Dan Adamescu, directorul executiv al Topex. "Situatia financiara actuala ne va pune cu siguranta in pozitia de a fi independenti fata de parteneriatele actuale, urmarind o abordare diferita mai ales in situatia clientilor mari. Bugetele de marketing si vanzari pe 2009 au fost atent dimensionate si am luat in calcul faptul ca prezenta noastra in pietele tinta trebuie sa se intensifice", a adaugat Adamescu.
El estima anterior ca Italia, Marea Britanie, Rusia, Africa de Sud, Turcia si Australia vor reprezenta "pietele externe pivot in cifra de afaceri" a companiei. Topex vizeaza, de asemenea, extindere pe pietele sud-americane si in Asia.
Compania sustine ca si-a atins obiectivul anual de crestere de 18% in 2008, cifra de afaceri apropiindu-se de 10 mil. euro. Tinta pentru anul in curs este un nivel similar, potrivit oficialilor companiei.
"Topex, a carei activitate este desfasurata in principal pe piete externe (60%), este mai ferita de variatiile cursului de schimb. Intampinam probleme p