Declinul tot mai acut al ratei raspunsurilor date in cadrul chestionarelor completate pe Internet, precum si calitatea informationala slaba a acestora se datoreaza persoanelor care s-au plictisit de modul in care sunt prezentate testele online, cat si de mecanismele utilizate de creatorii lor pentru a atrage atentia respondentilor.
Dupa cum arata un studiu realizat de Engage Research si Global Market Insite, rata de completare a chestionarelor pe Internet este deosebit de scazuta si, mai mult decat atat, raspunsurile evazive ale respondentilor compromit calitatea respectivului test, cat si a informatiilor pe care acesta le contine.
Pentru a fi eficiente si pentru ca respondentii sa le acorde un maxim de interes, chestionarele online trebuie sa contina intrebari care sa se repete si sa probeze, astfel, gradul de atentie al intervievatilor, sa contina termeni cheie si sa nu fie foarte lungi.
Engage Research si GMI au examinat ratele scazute de raspuns prin prisma unor studii efectuate pe 550 de chestionare gasite pe Internet. Analistii au studiat lungimea testelor respective, precum si formatul intrebarilor.
Studiul realizat de cele doua companii a cercetat si o alta latura existenta in cadrul acestei probleme, astfel ca circa 200 de respondenti au fost intrebati ce anume ii plictiseste sau ii frustreaza in chestionarele regasite pe Internet.
Astfel, comparand chestionarele statice, de tip HTML, cu cele care utilizeaza animatii, dar si intrebarile de tip traditional cu cele inovative, putem observa ca respondentii se simt mai atrasi de a doua alternativa in fiecare caz.
Cercetarea a relevat si faptul ca, daca un anumit test online il plictiseste pe respondent, acesta va mari viteza cu care raspunde intrebarilor si, astfel, declaratiile facute de persoana respectiva se vor constitui in niste raspunsuri generale, in care se pierde foar