O tanara de 23 de ani si-a pierdut viata intr-un tragic accident de circulatie. Era profesoara de matematica, in satul Cuza Voda si se intorcea acasa, dupa ore. In microbuz mai erau inca 5 colegi. In apropierea localitatii Latinu, din cauza carosabilului acoperit cu gheata si a vitezei, soferul a pierdut controlul volanului si microbuzul s-a rasturnat. Tanara a murit pe loc, soferul a fost ranit grav, iar ceilalti profesori au suferit diverse contuzii. E o stire care a facut inconjurul tarii in ultimele zile. Nu e nici prima si, din pacate, nu va fi nici ultima.
Detasandu-ne insa de tragedia in sine, avem in fata doua mari probleme care au condus la producerea accidentului.
Prima, si cred eu cea mai importanta, siguranta transportului. Din ce in ce mai des auzim in presa de evenimente rutiere in care sunt implicate mijloacele de transport in comun. "Un microbuz s-a rasturnat", unul "s-a lovit frontal cu ...", altul "a luat foc", altul "a intrat in ...", iar exemplele ar putea continua. Motivele: viteza excesiva, nepastrarea distantei regulamentare, oboseala sau lipsa de experienta a soferului. Dar, la o adica, nici macar nu e nevoie sa citesti presa, e suficient sa fii calator intr-un maxi-taxi si sa te convingi cat de traumatizant poate fi uneori acest lucru. E greu si pe o cursa interna, in municipiu, de exemplu, daramite la drum lung. Iar vina o poarta in mare masura patronii acestor firme de transport, care si dupa atatia ani de la "liberalizarea" activitatii o trateaza tot ca pe o afacere de inceput: cu vehicule catalogate deseori drept "cosciuge pe roti" si soferi fara experienta, dispusi sa lucreze pe mai nimic. Si inca un aspect, dispusi sa munceasca pana la epuizare. Pentru ca nu o data am auzit soferi plangandu-se ca intr-o singura zi, de exemplu, sunt obligati sa faca o cursa dus-intors Braila - Bucuresti si apoi una dus pana la Sibiu