- Comentariu - nr. 242 / 22 Ianuarie, 2009 Dupa ce, la intrarea in functie, fostul Guvern Tariceanu a dispus reanalizarea contractului (si a proiectului) autostrazii Transilvania, cu Compania americana Bechtel _ intarziind nepermis de mult lucrarile acestui obiectiv, asteptat de toata lumea sa prinda viata _, acum, in 2009, se anunta noi obstacole. Este vorba de pretul constructiei pentru care, din cauza deprecierii leului, statul va trebui sa ofere mai multi bani Companiei americane Bechtel pentru lucrarile ce vor fi efectuate. Platile se fac in euro catre Bechtel, astfel ca la un curs de 4,2 lei sau 4,5 lei pentru un euro, se vor plati sute de milioane de lei in plus. La un curs leu/ euro sensibil mai mare decat cel de anul trecut, americanii vor incasa in plus cu peste 320 de milioane de lei mai mult, decat daca suma respectiva ar fi fost calculata la cursul mediu de anul trecut, de 3,82 lei pentru un euro. Compania de autostrazi mai are de achitat catre Bechtel circa 74 de milioane de euro (317 milioane de lei) pentru lucrarile realizate in ultimele trei luni ale anului trecut. Apropo, data fiind circulatia "sufocanta" de pe strazile Targu-Muresului, din anumite ore ale zilei, cand vom vedea aceasta autostrada trecand prin preajma orasului de resedinta a judetului? Unul dintre orasele mari si importante ale tarii, care, pe deasupra, nu are nici sosea de centura?! Cine le va cere socoteala celor din cauza carora Targu-Muresul nu are, inca, o sosea de centura? Fiti siguri, nimeni! GHEORGHE GIURGIU - Comentariu - nr. 242 / 22 Ianuarie, 2009 Dupa ce, la intrarea in functie, fostul Guvern Tariceanu a dispus reanalizarea contractului (si a proiectului) autostrazii Transilvania, cu Compania americana Bechtel _ intarziind nepermis de mult lucrarile acestui obiectiv, asteptat de toata lumea sa prinda viata _, acum, in 2009, se anunta noi obstacole. Este vorba de pretu