Compania braşoveană INAR SA mai are comenzi doar până la finele lunii februarie. Carol Ambruş, directorul general al companiei, susţine că anul acesta nu a reuşit să realizeze un buget de venituri mai mare de 700.000 de lei, după ce anul trecut a închegat unul de 1,5 milioane de lei. „Ne este foarte greu şi pentru că nu avem la nivel naţional un buget de stat pe 2009, nici măcar o schiţă, şi cred că din cauza asta vom avea de tras tot anul”, a precizat Ambruş. „Încercăm să închegăm un buget de venituri de 1,2 milioane de lei, dar o să ne fie foarte greu, pentru că ne confruntăm cu o mulţime de probleme de întârziere a plăţilor, dar şi de lipsă a comenzilor. Această criză a obligat firmele să îşi refacă bugetele de venituri şi cheltuieli în sensul restrângerii lor, iar noi, ca societate de cercetare, avem de suferit. Dar vom încerca să ne extindem activitatea şi către alte domenii decât autovehiculele rutiere”, a mai spus sursa citată.
Ambruş susţine că Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) nu este interesată de privatizarea institutului braşovean de cercetare în domeniul autovehiculelor, deşi instituţia a anunţat din primăvară că, în acest an, va proceda la vânzarea acţiunilor deţinute la această societate.
„În primăvară au venit şi au făcut reevaluarea. Pentru cele 57,5% din acţiuni pe care le deţin în cadrul societăţii ar dori să ceară un milion de euro”, a declarat Ambruş.
Acesta a precizat că, în prezent, legislaţia privind privatizarea institutelor de cercetare este în curs de amendare. „Vor ca institutele care îşi obţin mai mult de 50% din închirierea spaţiilor pe care le deţin să fie vândute ca societăţi comerciale, fără ca noii proprietari să fie obligaţi să păstreze obiectul de activitate de cercetare”, a spus Ambruş, care a adăugat că INAR Braşov obţine aproape 70% din activităţi de cercetare sau de producţie de proto