În lipsa clienţilor, firme din mai multe domenii economice au redus semnificativ preţurile pentru a nu rămâne cu stocurile pline. Reducerea consumului din ultimele luni a forţat firmele să taie adânc din preţuri, se arată într-un articol publicat în revista „Capital“. Cele mai mari reduceri se regăsesc în industriile de îmbrăcăminte, încălţăminte, electronice şi electrocasnice, imobiliarele, construcţii, dar şi turism, transport aerian şi auto. Sursa: Mihai SpiridonicaSursa: Reuters
1 /.
Discounturile pornesc de la câteva procente şi pot ajunge la până la 30-40%, în cazul produselor şi serviciilor scumpe, precum apartamente sau maşini, respectiv 70-80%, pentru articole vestimentare. Potrivit „Capital“, specialiştii avertizează că firmele care nu vor combina reducerile cu alte strategii de marketing riscă să iasă de pe piaţă.
IMOBILIARE.Preţurile apartamentelor vechi scad, iar cele noi sunt ambalate în promoţii şi se vând la pachet cu diferite produse, cum ar fi mobilă de bucătărie sau o excursie de lux.
ELECTRONICE.Monitoarele LCD sunt cu 10% mai ieftine, în timp ce preţurile laptopurilor au scăzut cu circa 30%. Motivul este simplu: mulţi producători au încheiat anul cu stocuri foarte mari.
TRANSPORT.Cele mai receptive au fost companiile aeriene, care au redus cu până la 50% tarifele de zbor. Acest lucru a fost încurajat şi de ieftinirea kerosenului.
TURISM.Agenţiile au redus deja pachetele interne cu 3-5% şi au pregătit discounturi de până la 15% pentru vacanţele în străinătate.
AUTO. Dealerii auto au fost printre primii care au avut de suferit din cauza crizei, iar lipsa de clienţi a dus la discounturi de până la 35%.
ÎMBRĂCĂMINTE. Sezonul reducerilor a scăzut anul acesta preţurile mai mult ca niciodată - retailerii s-au grăbit să afişeze reduceri încă de la finele anului tre