Facturile la telefonia mobila vor cunoaste o stagnare a valorii in lei ca urmare a fluctuatiei cursului valutar si a dorintei romanilor de economisire, iar operatorii vor trebui sa vina cu oferte din ce in ce mai avantajoase.
“Nu vor scadea semnificativ, cred insa ca operatorii vor trebui sa vina cu oferte din ce in ce mai avantajoase pentru un public putin mai circumspect si incet-incet orientat spre economie, sau mai bine zis spre o prioritizare a cheltuielilor. Oamenii nu vor renunta insa la comunicare, care pentru multi este, de ce nu, un stil de viata” , a declarat, pentru Wall-Street, Valeria Grama, marketing manager al lantului de magazine Say.
Potrivit lui Costin Soare, retail director al Internity, clientii care contracteaza un nou abonament vor fi mai atenti la costul lunar al acestuia. “Este foarte posibil ca o mare parte a clientilor permanenti sa diminueze convorbirile in dorinta de a economisi cat mai mult in aceasta perioada. Ceea ce se poate intampla este o stagnare a valorilor in lei a facturilor, dar, pentru operatori, acest lucru va duce la venituri mai mici in euro “, a declarat Soare.
Piata romaneasca de retail GSM se va orienta in 2009 spre reinnoirea contractelor si pe vanzarea telefoanelor cu conectare, iar segmentul terminalelor vandute la liber va incetini.
„In ceea ce priveste evolutia pietei de GSM, cred ca, momentan, beneficiem de un nivel bun al vanzarilor. Pe fondul unui interes acut, in ultimii ani, pentru tot ce inseamna tehnologie, clientii continua sa aiba un comportament prielnic achizitiilor de tehnologie. Se simte, intr-adevar, o usoara circumspectie din partea lor, insa momentan nu putem vorbi de efecte dramatice”, a mai declarat Valeria Grama.
Potrivit acesteia, piata de terminale la liber si cea de gadget-uri va inregistra o usoara scadere, spre deosebire de vanzarile de telefoane cu abonament care