• Dealerii pun scaderea preturilor pe seama taxei de poluare si scaderea cererii de pe piata • Si firmele de leasing au contribuit la scaderea preturilor masinilor rulate, fiind nevoite sa scoata la vanzare, la preturi foarte mici, masinile ale caror rate nu au fost achitate pentru a-si recupera banii
Iesenii care au crezut ca fac avere din aducerea masinilor second-hand din strainatate pentru a le revinde se vad nevoiti sa accepte acum un pret minim pe autoturism care sa acopere cel mult cheltuielile. In ultima perioada, preturile autoturismelor rulate sunt in cadere libera.
Atat firmele care se ocupa cu vanzarea masinilor rulate, cat si personale fizice sustin ca de vina sunt criza financiara si tot balamucul legat de taxa de poluare. "Cei care au adus masinile in tara in perioada iulie - octombrie a anului trecut, imediat dupa introducerea taxei de poluare, si-au facut planuri mari vizavi de profit. Acum, piata generata de criza, triplarea taxei auto pentru masinile second-hand, precum si optiunile clientilor i-au determinat pe acestia sa coboare semnificativ preturile. In unele cazuri se merge chiar in pierdere, pentru a nu ramane cu masinile pe stoc", este de parere Bogdan Pitigoi, presedintele Tester-Casa Auto. Alti jucatori din piata spun ca scaderea preturilor masinilor second-hand este cauzata si de imposibilitatea iesenilor de a-si mai achita leasingul. "Pe langa brambureala cu taxa de poluare si scaderea cererii generata de criza financiara, pretul a fost coborat si de societatile de leasing, care s-au vazut nevoite sa vanda masinile ale caror rate nu au fost achitate la preturi foarte mici pentru a-si recupera banii", sustine Irina Ispas, directorul de marketing al companiei Total Car Grup. Si in ceea ce priveste masinile noi, in ultimele luni au avut loc reduceri de preturi. "Pe acest sector, producatorii auto au venit cu un