Intentia Guvernului de a taia cu 20 la suta aparatul birocratic din ministere este, in principiu, corecta, in pofida inflamarii liderilor sindicali, care trebuie si ei, nu-i asa, sa-si arate din cand in cand utilitatea.
Aceasta reducere ar fi un prim pas din lunga lupta cu birocratia si drenarea banului public, o lupta grea, plina de capcane mortale. Din pacate insa, de la investire, cabinetul Boc tapeteaza cu spor drumul iadului numai cu intentii bune.
Este deja o axioma ca prin ministere misuna prea multi angajati inutili adapostiti acolo doar pentru ca aveau pilele necesare. De fapt, nu numai prin ministere, ci prin toate institutiile publice, exista o multime de functionari care nu fac altceva decat sa plimbe hartii sau sa intocmeasca hartii total inutle.
Ei sunt platiti, uneori cu bani multi, insa nu sunt eficienti, asa ca trebuie sa plece. Principiul este corect indiferent de criza, dar cu atat mai mult la vreme de criza.
Atat doar ca reducerile de personal trebuie facute pe baza unor criterii de eficienta certe, cat mai putin interpretabile.
Altfel ne vom trezi ca pleaca femei de serviciu si, chiar mai rau, angajati competenti si necesari, dar fara pile, iar incompetentii inutili, insa bine sustinuti, raman.
Felul in care va fi facuta selectia va deveni, asadar, un prim test al corectitudinii acestei masuri. In plus, este esential sa fie reduse posturi, nu persoane, pentru a nu ne trezi ca doar am inlocuit o garnitura de inutili cu alta garniture de inutili.
In al doilea rand, reducerea numarului de functionari este doar o componenta in combaterea birocratiei si economisirea banului public. Daca, in acelasi timp, nu vor fi modificate procedurile la nivelul institutiilor si chiar legislatia, mecanismele se vor bloca.
De exemplu, de ce or trebui 46 de avize pentru con