Editiile aniversare nu sunt o noutate in industria auto, unde fiecare marca cu traditie produce macar o data la 3-4 ani un model care comemoreaza un eveniment sau o victorie importanta intr-o competitie internationala.
In cazul Land Rover o editie aniversara a modelului Defender este insa un eveniment rar, tinand cont ca asa ceva se intampla o data la 10 ani iar modelul are o istorie indelungata in fenomenul competitiilor off-road.
Nu imi plac automobilele 4X4, indeosebi SUV-urile, dar Defender intruchipeaza o cu totul alta idee. Am participat la cateva evenimente off-road, dar, dupa cum spune si dictonul "pofta vine mancand", provocarea off-road este apetisanta. Am incercat anterior si o editie limitata Wrangler, o versiune de ampatament 90 a Toyota Land Cruiser, iar momentul testarii editiei aniversare Defender sosise la timp pentru o incursiune de decembrie pe cateva drumuri forestiere.
Daca modelele anterioare ne-au obisnuit, ca aproape toate modelele Land Rover, cu un aspect mai mult decat spartan, editia aniversara de 60 de ani a Defender incearca sa se apropie mai mult de consumatorul orientat catre modele 4X4. Personal, prefer versiunea anterioara, mult mai apropiata de nevoile stricte ale unui autovehicul pentru padurari si indeletniciri similare. Cum insa designul este prima modalitate prin care un automobil impresioneaza viitorul posesor, Land Rover a lucrat putin la liniile absolut drepte ale Defender, iar versiunea in discutie a adus o grila noua cromata ceva mai rotunjita, blocuri optice mai prietenoase, o capota fara "colturi" si vopsea metalizata cu logo-ul aniversar inserat.
Sub capota redesenata Land Rover a introdus si noul propulsor diesel de 2,4 litri in patru cilindri, care dezvolta o putere egala cu versiunea precedenta, de 122 de cai-putere, dar care livreaza de aceasta data cuplu motor de 360 Nm.
O concluzie la c