Retailerul de mobila IKEA Romania nu a resimtit in niciun fel efectele crizei in 2008, dar in acest an va fi o presiune mai mare pe bugetele familiale si mai multa atentie in privinta raportului calitate pret din partea cumparatorilor, a declarat retail managerului companiei, Cornel Oprisan. "In 2008 nu am resimtit in niciun fel efectele crizei. Ne asteptam ca in 2009 ea sa isi puna amprenta intr-o masura mai mica sau mai mare asupra bugetelor familiilor, ducand la schimbarea prioritizarii cheltuielilor si la o exigenta mult mai mare", a declarat Oprisan. Potrivit oficialului IKEA, orizontul de timp in care se vor gandi cumparaturile se va prelungi, de la termen scurt la termen mediu si chiar lung, iar consumatorii vor fi interesati de produse mai ieftine, insa fara sa renunte la calitate. In ultimele doua luni ale anului trecut, vanzarile magazinului IKEA din Bucuresti, operat in sistem de franciza de firma Moaro Trading, au fost mai mari cu aproximativ 20% fata de aceeasi perioada a anului 2007. IKEA Romania a inregistrat in anul financiar incheiat la 31 august 2008 vanzari de 99,4 milioane de euro, inclusiv TVA, si isi propune pentru acest an afaceri de cel putin 110 milioane de euro. Retailerul a anuntat la sfarsitul lunii noiembrie ca ar putea extinde magazinul actual din Bucuresti cu circa 2.000 metri patrati, de la 26.000 metri patrati la 28.000 metri patrati, dar exista si posibilitatea deschiderii unei noi unitati. Planurile companiei vizeaza deschiderea a inca sase magazine in Romania, analizand orase precum Constanta, Iasi, Cluj-Napoca si Galati.
Retailerul de mobila IKEA Romania nu a resimtit in niciun fel efectele crizei in 2008, dar in acest an va fi o presiune mai mare pe bugetele familiale si mai multa atentie in privinta raportului calitate pret din partea cumparatorilor, a declarat retail managerului companiei, Corn