Pe fondul crizei financiare, pierderile magazinelor neprofitabile apasa tot mai greu pe lichiditatile retailerilor alimentari.
SPAR si G'Market, doua dintre retelele de comert care au investit masiv in extindere in 2007 insa si-au redus ritmul in 2008, au anuntat reducerea suprafetelor de vanzare operate prin inchiderea unor unitati. Dezvoltarea celor doi operatori ar putea fi intrerupta in acest an, in conditiile in care nici SPAR si nici G'Market nu au anuntat planuri concrete de expansiune pe 2009.
SPAR, care a inchis in aceasta luna magazinul din Targu-Mures dupa aproximativ doi ani de operare a acestuia, a motivat renuntarea la singurul hipermarket din retea prin schimbarea strategiei la nivel local. Astfel, compania ramane activa doar pe segmentul supermarketurilor, cu 20 de unitati.
La randul lor, reprezentantii retelei G'Market, retea detinuta de grupul turc Anchor, au motivat inchiderea supermarketului din Bacau prin diminuarea sau eliminarea pierderilor financiare. "Am inchis magazinul din Bacau pentru ca nu era profitabil", a declarat Ali Capa, CFO-ul Anchor Group in Romania si membru in board-ul de conducere al Gimrom Holding - compania care opereaza reteaua G'Market. El a precizat ca nu intentioneaza sa inchida si alte magazine in acest an. G'Market are in prezent 6 supermarketuri, dintre care doua sunt localizate in Capitala, in mallurile grupului Anchor din Romania.
Mai multi furnizori ai retelei au declarat recent pentru ZF ca au probleme cu incasarea creantelor la timp de la operatorul retelei G'Market, insa Ali Capa a precizat ca acestea sunt cazuri izolate si ca, "per ansamblul portofoliului de furnizori, nu sunt probleme semnificative".
G'Market este singura retea de comert alimentar cu capital strain care nu si-a extins suprafata de vanzare in 2008. Expansiunea retailerului in acest an este inca incerta. "Anal