Cu toate ca in ultimii zece ani industria berii din Romania a inregistrat o triplare a volumului, in 2009 acest segment va raporta o crestere moderata, sub 10%, considera Stephan Maria Weber, presedintele Ursus Breweries, unul din cei mai importanti producatori interni de bere.
“Au existat ani in care am asistat la o crestere accelerata a industriei de bere. In ultimii zece ani piata berii s-a triplat ca marime. Ma astept ca aceasta piata sa inregistreze o evolutie moderata in 2009. Oricum nu vom avea o crestere de doua cifre”, a declarat Stephan Maria Weber (foto).
Oficialul Ursus Breweries estimeaza pentru acest an o crestere a afacerilor peste media pietei, aratandu-se totodata increzator in “potentialul” marcilor din portofoliul companiei si in “capacitatea de a urma in continuare trendul pozitiv inregistrat in ultimii doi ani”. “Nu este intotdeauna vorba de castigarea unei cote de piata, ci conteaza si sa asiguri calitate si branduri premium”, a adaugat Weber.
In ceea ce priveste impactul actualului context economic asupra industriei de bere din Romania, Stephan Maria Weber considera criza financiara drept o provocare.
“Criza incepe in mintea oamenilor. Oamenii vor continua sa sarbatoreasca zilele de nastere, vor lua parte la petreceri, se vor intalni cu prietenii. Nu cred ca este vorba strict de criza, ci de o provocare pe care trebuie sa o acceptam si sa o depasim cu bine”, a spus presedintele Ursus Breweries.
Situatia financiara actuala reprezinta un moment propice promovarii si asigurarii unei mai bune vizibilitati pentru brandurile Ursus Breweries, crede presedintele companiei. Acesta a explicat ca bugetul de marketing va fi folosit la maxim in 2009, fara a oferi insa detalii in legatura cu suma alocata promovarii.
Un pas important realizat anul acesta de Ursus Breweries este semnarea contractului cu Federatia Romana d