Scaderea puternica a exporturilor si importurilor a afectat puternic afacerile operatorilor portuari Socep si Comvex in ultimele luni.
Conducerea operatorului portuar Socep Constanta (SOCP) estimeaza ca in ultimele luni traficul la nivelul portului Constanta s-a redus aproape la jumatate, iar perspectivele pentru primele sase luni din 2009 sunt "ingrijoratoare", dat fiind problemele cu care se confrunta companiile exportatoare din Romania.
Reducerea traficului maritim a venit pe fondul cererii mai mici de pe pietele externe, primele semne ale incetinirii schimburilor comerciale simtindu-se in noiembrie, cand exporturile si importurile s-au redus la nivel national cu 9% si respectiv 17% ajungand la cel mai mic nivel din 2008. Estimarile de trafic maritim arata ca situatia s-a agravat in decembrie si ianuarie.
"Estimam ca la nivelul Portului Constanta scaderea de trafic din ultimele luni este aproape la jumatate. Socep, putand opera o gama variata de marfuri - de la marfuri generale si vrac pana la containere -, a reusit sa compenseze in mare parte aceasta scadere prin noi clienti si alte tipuri de marfa", a declarat Cristian Ianca, 34 de ani, directorul general al Socep Constanta.
El a venit recent la conducerea societatii, anterior ocupand pozitia de director financiar la operatorul portuar DP World Constanta.
Conducerea operatorului portuar Comvex Constanta (CMVX) estimeaza ca in ultimele luni traficul s-a redus cu 30-35%, pe fondul scaderii necesarului de materii prime pentru industria sidergica, in special pentru combinatele detinute in tara de Arcelor Mittal, principalul client al operatorului.
"Urmatoarele luni nu vor fi niste luni usoare pentru nimeni, dar varietatea clientilor nostri ne va crea premisele pentru a depasi momentele critice. Nivelul general al traficului este mult mai scazut. Pe ansamblu scaderea din ulti