Verificarea cunoştinţelor dobândite de elevi la materiile de studiu se va face prin programe de învăţare on line, iar bibliotecile tuturor şcolilor vor fi atât în stil clasic, cât şi virtuale. Acestea sunt două dintre proiectele care vor demara în acest an în sistemul educaţional românesc, care în pre-zent nu este capabil să asigure nici măcar bibliotecare în carne şi oase.
Planuri măreţe în acest an în sistemul educaţional românesc. Sunt însă pregătite unităţile şcolare din mediul rural pentru astfel de inovări? Sunt gata profesorii doljeni să predea „virtual“, având în vedere bugetul „de criză“ pentru astfel de investiţii?
În cadrul strategiei „Educaţie şi Cercetare pentru Societatea Cunoaşterii“, digitalizarea conţinuturilor curriculare şi crearea unei Biblioteci Şcolare Virtuale sunt doar câţiva din paşii care ar trebui demaraţi în acest an şi finalizaţi cel târziu în 2011. „Toate conţinuturile care trebuie învăţate la şcoală, toate instrumentele de lucru, exemple orientative de probe de verificare a cunoştinţelor vor fi convertite şi în format digital şi accesibile permanent oricărui elev sau profesor, pe o platformă de învăţare tip LMS (Learning Management System) on line“, a precizat Diana Buşoi, inspector general în cadrul ISJ Dolj.
Lecţii accesibile pe internet
Lecţiile celor mai buni profesori vor fi procesate digital şi stocate pe platformă de „e-learning“. Prin intermediul internetului, orice elev ar avea astfel acces la lecţiile celui mai bun profesor. Se vor crea „laboratoare virtuale“ pentru a compensa şi/sau întregi dotarea laboratoarelor şcolare. „Pentru fiecare disciplină, se va crea o bază de resurse digitale, astfel încât fiecare profesor sau elev să poată avea acces rapid şi gratuit la informaţiile şi instrumentele necesare pentru o învăţare cât mai eficientă. Producţia de conţinuturi digitale pentru învăţa