Se numeste "noua nostalgie" si este un fel de nou val care loveste rafturile buticurilor cu nume consacrate in moda. In timp ce oamenii de afaceri tanjesc dupa vremurile cu economie stabila, pasionatii de haine si accesorii sunt melancolici cand vine vorba despre colectiile de pe podiumurile anilor '80, '40 si '30.
Se pare ca recesiunea a inceput sa-si spuna cuvantul si in moda. "Cumparatorii se intorc spre investitiile traditionale cu nostalgie", spune Natasha Adams de la Laura Ashley (brand de haine si accesorii vintage). "Cele mai vandute piese ale noastre din ultima luna sunt rochiile clasice si bluzele cu guler victorian", completeaza aceasta.
La fel de populare au devenit si vinurile vintage in strainatate. Fie ca este vorba despre Domaine du Pegau sau Chateauneuf-du-Pape, vanzarile au crescut simtitor. Costul sticlelor de vin variaza intre 46 si 454 de dolari, dar acest detaliu nu pare sa conteze foarte mult, nici macar atunci cand colectionarii numara sute de sticle in cramele proprii.
Mary Quant, creatoarea de moda despre care se spune ca a revolutionat conceptul de "fusta mini" facandu-o mult mai accesibila maselor, crede ca "recesiunea va avea un cuvant foarte important de spus in directia pe care o va lua moda incepand cu anul acesta". Primul semn de "noua nostalgie" sunt barbatii tineri imbracati la birou in clasicele costume negre ˆ la anii '30, sustine aceasta. "Camasile albe si cravatele s-au intors in trend. Oamenii amesteca acum piese noi cu accesorii vintage", continua Quant.
Efectul de "oglindire" a climatului economic in colectiile de pe catwalk a putut fi observat cel mai bine la Marc Jacobs (tunici si pantaloni drepti cu dunga), Miuccia Prada (rochii din in auriu-metalic) si in magazinele vintage din toata lumea.
La valul "noua nostalgie" s-a aliniat si Cochet Image Store din Bucuresti. Magazinul a lansat de