Jihad Jabra, care detine impreuna cu fratele sau Johnny Jabra cel mai mare business autohton de pe piata ciocolatei, Supreme Group, spune ca va miza pe cafea la exporturile din acest an.
Procesarea cafelei, primul business dezvoltat de fratii Jabra in Romania la inceputul anilor 1990, afacere vanduta aproape integral catre Kraft Foods in 2001, le aduce acestora in prezent oportunitatea cresterii veniturilor.
Daca pana in 2001, cand au vandut marca de cafea Nova Brasilia companiei americane Kraft, proprietarii Supreme au mizat pe branduri, in acest an veniturile la export vor fi generate de produse de cafea marca privata a unui retailer.
"Am demarat recent exportul de cafea in regiune, in patru tari, printre care Cehia, Polonia si Ungaria, printr-un parteneriat cu o retea mare de magazine pentru furnizarea de cafea sub private label (marca proprie a retailerului - n. red.). Acum, jumatate din cafeaua pe care o procesam in fabrica din Bucuresti se duce la export", spune Jihad Jabra.
Din 2001, Supreme nu mai activeaza pe piata cafelei cu branduri proprii, insa a ramas procesatorul cafelei Nova Brasilia pentru Kraft.
In anul 2007, Supreme Imex, compania din grupul fratilor Jabra care proceseaza cafea pentru Kraft, a raportat afa-ceri de 14,4 mil. lei (4,3 mil. euro), po-trivit datelor de la Ministerul de Fi-nante.
Cele mai mari venituri la nivelul grupului sunt generate insa de vanzarile de ciocolata.
Jabra mai spune ca parteneriatul cu retailerul strain pentru furnizarea de cafea private label poate genera oportunitati de crestere a capacitatii de productie a fabricii Supreme din Bucuresti si de creare de noi locuri de munca, in conditiile in care, in prezent, grupul a inghetat angajarile din cauza contextului economic actual.
"Una dintre dificultatile cu care ne confruntam este existenta accizelor la cafea: Romania es