Acordarea de motorina subventionata pentru efectuarea lucrarilor agricole este in pericol de a fi sistata. Motivul, datoriile mari pe care statul le inregistreaza catre furnizorii de combustibil. La Braila, de exemplu, Programul "motorina pentru agricultura" a acumulat datorii de circa 26,3 miliarde de lei vechi catre 27 de furnizori de combustibil. Situatia este cu atat mai sensibila cu cat fermierii se pregatesc pentru demararea campaniei agricole de primavara, care presupune efectuarea de lucrari mecanizate. In contextul in care furnizorii s-au "fript", neprimind in totalitate banii de anul trecut, este greu de crezut ca vor mai intra in programul de subventionare pe acest an. De altfel, unul dintre cei mai mari creditori ai programului "motorina pentru agricultura", firma "Comision Trade", a anuntat ca se retrage din sistem. "Societatea noastra are de recuperat in urma participarii la acest program, in 2008, 8,71 miliarde de lei vechi. Pentru recuperarea banilor am demarat actiune in instanta, am castigat, dar banii tot nu i-am primit. De aceea, nu mai intru in programul din acest an. De fapt, subventionarea fermierilor am facut-o noi, furnizorii de combustibil, care nu ne-am primit banii cuveniti de la Ministerul Agriculturii", a explicat, vadit indignat de situatia creata, reprezentantul "Comision Trade", Florin Carligea.
De mentionat este ca sume mari mai au de recuperat si societati cum ar fi "MCR Prod" cu 2,15 miliarde de lei vechi, "Voldisk Com" - 1,9 miliarde, "Tegemio Oil" - 1,9 miliarde lei vechi, "Eldomir" - 1,82 miliarde lei vechi sau "Petrom" cu 1,97 miliarde lei vechi.
Acordarea de motorina subventionata pentru efectuarea lucrarilor agricole este in pericol de a fi sistata. Motivul, datoriile mari pe care statul le inregistreaza catre furnizorii de combustibil. La Braila, de exemplu, Programul "motorina pentru agricultura" a acumulat