Criza financiara a lovit toate sectoarele afacerilor mici mijlocii si in deosebi mari. Cei care erau odata mari au devenit medii, cei medii au devenit mici si cei mici au fost ingropati in datorii.
Astfel multi retaileri care activeaza in domeniul electronicelor, electrocasnicelor, turismului, de imbracaminte, de incaltaminte, de constructii, transport aerian si piata auto, fug de faliment ca naiba de tamaie.
In plina criza financiara, cei care au ceva lichiditati, n-au salariul micsorat si jobul le este stabil, pot iesi la un "shopping spree" in anul 2009, pentru ca vor avea cu siguranta ce sa cumpere.
Discounturile pot sa ajunga in perioada imediat urmatoare chiar si peste 40%, in cazul produselor scumpe precum apartamentele sau masinile, scrie Capital.
Articolele vestimentare deja se gasesc in marile centre comerciale, la standurile firmelor mari si nu numai, la preturi reduse cu pana la 80%.
Reducandu-si cheltuielle de consum, pe fondul crizei financiare, populatia forteaza pe cei care au ramas cu stocurile in depozite sa reduca masiv preturile. Lipsa cererii le aduce minusuri din cauza banilor blocati in marfa. In aceste conditii dau si doua articole la pret de unul numai sa isi goleasca depozitele.
Daca vrei o casa in 2009, ai mari sanse sa primesti si un elicopter numai sa o cumperi. Mobila de bucatarie cadou este deza un gest des intalnit la marii dezvoltatori. Pe de alta parte, masinile si elicopterele oferite cadou la achizitia unui imobil sunt o noutate.
Spre exemplu AlfaRom Holding a redus preturile garsonierelor si apartamentelor detinute in Bucuresti, Bran si Sinaia cu 24%. Alti dezvoltatori negociaza pana la discounturi de 35% si dau gratis oferte de tipul "bucatariei complet utilate" sau excursii de lux pentru fiecare cumparator.
Esti pasionat de electronic