Victimele sunt cel mai adesea adolescenti. In majoritate, baieti. Dar si barbati maturi, aflati la varsta cand ar trebui sa-si intemeieze o familie. Indivizi care isi distrug viata reala, fiindca nu se dau dusi din fata calculatorului. Pasiunea lor pentru jocurile online a devenit dependenta. Uita de scoala, de profesie, de familie. Iar ofertele de ajutor nu sunt prea numeroase
Cu prilejul unui studiu efectuat la spitalul Charite din Berlin s-a constatat ca din cei 323 de elevi de clasa a sasea ce fusesera chestionati, 9,3% manifestau o atractie excesiva fata de jocurile pe calculator. Dupa ore, in loc sa-si faca lectiile ori sa bata mingea cu prietenii, ei preferau sa haladuiasca pe taramul aventurilor virtuale, escaladand munti imaginari si tragand cu armele pana tarziu in noapte. Intr-o ancheta ulterioara, cercetatorii au stat de vorba cu nu mai putin de 16.000 de elevi din clasa a noua, pentru a afla care este atitudinea lor fata de jocurile online: 10% dintre ei au marturisit ca petrec sapte ore pe zi la calculator. 90% din acesti dependenti sunt baieti. Se simt atrasi irezistibil de monitor, la fel ca alcoolicii de sticla cu bautura. i-au pierdut orice interes pentru hobby-urile practicate mai inainte, ca si pentru camarazii alaturi de care colindau, pana mai deunazi, paduri si privelisti adevarate.
Motiv temeinic pentru ca specialistii sa-si puna intrebarea daca frecventarea excesiva a lumilor virtuale e numai o dependenta sau, poate, unul din simptomele altor dereglari psihice. Cert este ca fenomenul ascunde in sine potentialul unei probleme serioase de sanatate publica. O echipa de psihologi englezi a lansat un chestionar online, axat pe jocurile pe calculator, de tip interactiv. Ei au aflat astfel ca favoritul principal, jocul World of Warcraft (WOW) atrage 76,8% dintre tineri, plasandu-se pe primul loc in topul cronofagilor virtuali. Parti