Linia 34 leagă Gara de Nord de sudul Capitalei, prin bulevardele Titulescu, Ştefan cel Mare şi Mihai Bravu. După aproape un an de lucrări, tramvaiul 34 circulă pe întregul traseu. Prima porţiune, dintre Obor şi Titulescu, a fost redeschisă în vară. Puţini călători ştiau ieri-dimineaţă că pot circula din nou cu tramvaiul 34. În fosta staţie a autobuzului 634, de la Banu Manta, care a ţinut locul mijlocului de transport suspendat, oamenii aşteptau de minute bune maşina.
“Stau de 15 minute în staţie şi nu a trecut niciun 634 pe aici. De unde să ştiu că circulă din nou tramvaiul?”, a spus Gabriela Vinciu, o pensionară.
Femeia aştepta în zadar, pentru că, începând de ieri-dimineaţă, ca urmare a reluării circulaţiei tramvaielor liniei 34 pe traseul de bază, autobuzul 634 a fost suspendat.
Termen depăşit cu trei luni
Tramvaiul 34 circulă pe traseul Banu Manta, Şoseaua Ştefan cel Mare, intersecţia Şoseaua Mihai Bravu, Bulevardul Ferdinand, Calea Văcăreşti, Şoseaua Olteniţei, până la Romprim. Linia a fost reluată după finalizarea lucrărilor de modernizare de pe Şoseaua Mihai Bravu.
Porţiunea dintre Bucur Obor şi Şoseaua Nicolae Titulescu a fost redată în folosinţă în vara anului trecut, lucrările la tronsonul Mihai Bravu nefiind încă terminate.
Promisiunea autorităţilor de la acea vreme, legată de inaugurarea ultimei porţiuni, arăta că termenul de finalizare era toamna lui 2008. “În octombrie se va circula pe tot traseul”, promitea fostul viceprimar al Capitalei, Răzvan Murgeanu, în iulie, anul trecut.
Zona Pasajului Obor, pe unde circulă linia 34, a suferit şi ea lucrări de reconfigurare a intersecţiei, la nivelul liniei de tramvai, al staţiei de metrou şi al pasajului.
Liniile 54 şi 19, modificate
Reintroducerea liniei de tramvai 34 a dus şi la d