In 1997-1999, oamenii care se pricepeau la Internet erau numarati pe degete. Focusul lor era clar pe zona de conectivitate. In 2003-2004, piata de online advertising a inceput sa conteze. Erau si atunci tot cativa oameni care se pricepeau la asta, aproape toti fiind cantonati in zona vanzarii de publicitate online. Cum arata 2009?, intreaba Doru Panaitescu pe blogul sau. Si tot el raspunde printr-o interesanta analiza a pietei on-line din Romania.
Cateva dintre recomandarile lui Panaitescu pentru 2009, adresate clientilor (directori de marketing si proprietari de afaceri ce traiesc doar daca se mai si promoveaza):
Revizuiti ce aveti in prezent, cu un ochi critic.Dati bani pe strategie. Nu plecati cu cererea de oferta in piata fara sa stiti ce vreti sa obtineti anul acesta. Dati bani pe training. Nimeni nu s-a nascut invatat.Dati bani pe sisteme de masurare. SATI pentru publisheri, solutii de adserving (3rd party) pentru clienti si agentii.Dati bani pe oameni buni. Sunt greu de gasitCititi analiza in extenso. Merita. In 1997-1999, oamenii care se pricepeau la Internet erau numarati pe degete. Focusul lor era clar pe zona de conectivitate. In 2003-2004, piata de online advertising a inceput sa conteze. Erau si atunci tot cativa oameni care se pricepeau la asta, aproape toti fiind cantonati in zona vanzarii de publicitate online. Cum arata 2009?, intreaba Doru Panaitescu pe blogul sau. Si tot el raspunde printr-o interesanta analiza a pietei on-line din Romania.
Cateva dintre recomandarile lui Panaitescu pentru 2009, adresate clientilor (directori de marketing si proprietari de afaceri ce traiesc doar daca se mai si promoveaza):
Revizuiti ce aveti in prezent, cu un ochi critic.Dati bani pe strategie. Nu plecati cu cererea de oferta in piata fara sa stiti ce vreti sa obtineti anul acesta. Dati bani pe training. Nimeni nu s-a