Angajaţii Uzinei de automobile Dacia intră în vacanţă forţată.
Administraţia a anunţat că Dacia îşi suspendă producţia în perioada 26 ianuarie - 8 februarie 2009 ca urmare a scăderii dramatice şi continue a pieţelor auto, în special a celei din România.
Potrivit realitatea.net, producţia urmează să fie reluată începând cu data de 9 februarie, iar muncitorii care vor rămîne acasă, în şomaj tehnic, vor fi plătiţi cu 85% din salariul individual brut, aşa cum prevede Contractul colectiv de muncă Dacia pe 2008. După cum este evidenţiat în comunicatul remis de uzina de la Mioveni, piaţa de vehicule noi din România este asfixiată de comerţul cu vehicule de mâna a doua provenite din import.
În decembrie 2008, înmatriculările de vehicule vechi importate au atins nivelul de 54.712 de unităţi, în creştere cu 471% faţă de luna decembrie 2007, iar la nivelul anului 2008 au fost înmatriculate 300.891 de maşini de ocazie de import. De asemenea, oficialii uzinei de la Mioveni au precizat că 300 de contracte pe perioadă determinată care se termină la sfârşitul lunii ianuarie nu vor mai fi reînnoite.
Uzina Dacia şi-a întrerupt producţia de mai multe ori în ultimele luni, ca urmare a scăderii pieţelor auto. Angajaţii uzinei s-au aflat în şomaj tehnic în perioadele 30 - 31 octombrie, 13 - 14 noiembrie, 20 noiembrie - 7 decembrie, 11 decembrie 2008 - 11 ianuarie 2009.
Angajaţii Uzinei de automobile Dacia intră în vacanţă forţată.
Administraţia a anunţat că Dacia îşi suspendă producţia în perioada 26 ianuarie - 8 februarie 2009 ca urmare a scăderii dramatice şi continue a pieţelor auto, în special a celei din România.
Potrivit realitatea.net, producţia urmează să fie reluată începând cu data de 9 februarie, iar muncitorii care vor rămîne acasă, în şomaj tehnic, vor fi plătiţi cu 85% din salariul individual brut, aşa cum prevede Contractul co