REGRET. Actorul George Ivaşcu consideră că în România s-a confundat comedia cu vulgaritatea.
EVZ: De ce în România există puţini actori de comedie?
George Ivaşcu: E greu de făcut, mai ales comedia de calitate. În România s-a confundat comedia cu vulgaritatea, cu miştocăreala. Care e mai miştocar, ăla e şi umorist. Nu e adevărat. Umorul, comedia de calitate nu înseamnă să-ţi baţi joc de semenul tău. Să-l luăm pe Toma Caragiu. Umorul pe care el îl avea nu era vulgar. Nu trebuia să înjure, să spună bancuri porcoase sau să se scălămbăie în toate felurile ca să fie comic. Publicul nu e idiot. Cei care spun asta îl desconsideră.
Au românii umor?
Întotdeauna au avut. Asta a fost una dintre calităţi, dar şi un defect. Românul a ieşit din probleme cu umor. Neamţul n-are, poate de-asta are Mercedesul.
Construirea Teatrului Metropolis o luaţi ca pe un rol?
E o povară foarte dulce. Din afară pare frumos, dar numai eu ştiu că am făcut ulcer, am devenit insomniac, am dezvoltat obsesii... Te macină. Eu nu sunt un director, sunt un actor care are grijă de teatru.
Ce este cel mai greu în acest rol?
Trăim încă cu o mentalitate să moară capra vecinului. Cred că nimic nu este greu atunci când construieşti. Te bucuri de fiecare pas al construcţiei. „Nici curent nu avea“
Regretaţi că nu mai jucaţi?
Da, şi am o plăcere de a juca ieşită din comun. Duc lipsa perioadei când jucam non-stop. Cel mai frumos rol pe care l-am avut la 40 de ani a fost de a construi un teatru.
Cum s-a născut Teatrul Metropolis?
Aici era o clădire care stătea să cadă, nici curent nu avea. În doi ani s-a construit un teatru, şi ca repertoriu şi ca instituţie. E foarte important să mai existe un teatru. Este primul teatru de proiecte.
Cum funcţionează un teatru de proiecte?
Se propune pr