O reţetă de succes împotriva crizei economice este combinaţia dintre o maşină sport-coupé şi o limuzină de lux. Coupé-urile lungi, de lux, sunt, se pare, nişa câştigătoare în care se va produce marele ambuteiaj al marilor producători de automobile. Odată lansată de Maserati, ideea coupé-urilor lungi, de lux, a devenit o nouă tendinţă pe care constructorii au luat-o în serios.
A fost mai întâi Quattroporte, apoi Porsche Panamera, Aston Martin Rapide sau Mercedes CLS Grand Edition, iar lista rămâne deschisă.
Salonul de la Detroit confirmă apetitul constructorilor pentru acest segment care îmbină un nume celebru cu sportivitatea, cu luxul şi cu un design fluid, de mare rafinament.
Audi Sportback Concept
Audi confirmă şi la Detroit faptul că nu are de ce să se teamă de criză! Pentru că, mai presus de toate, nemţii din Ingolstadt ştiu să facă maşini şi să deseneze caroserii care te fac să întorci capul după ele. Cu noul lor Sportback Concept, „Stăpânii inelelor” anunţă prezentarea noului limbaj de design al casei.
Astfel, noua lor creaţie va sta la baza viitorului model A7. Potrivit comunicatului de presă emis de Audi, Sportback Concept este un sedan cu alură de coupé, lung de 4.950 mm, lat de 1.930 mm şi cu o înălţime de 1.400 mm. Noul proiect este „unul futuristic, bazat pe tehnologii inovatoare şi ecologice”.
Designul conceptului Audi reuşeşte să păstreze gena puternică a mărcii, într-o combinaţie extrem de reuşită de rafinament, sportivitate şi stil agresiv. Zona frontală păstrează personalitatea firmei, prin blocurile optice care amintesc de cele de pe modelul R8 şi prin grila frontală pentagonală, single frame, ce defineşte noile modele Audi.
Anumite trăsături ale caroseriei sunt preluate de Sportback de la conceptul A1 Metroproject. Profilul se evidenţiază prin li