- Diverse - nr. 244 / 26 Ianuarie, 2009 N-am putut intelege niciodata _ si nici acum _ calmul olimpian al autoritatilor romanesti, pe de o parte, si tenacitatea cu care firma americana "Bechtel" cerea, mereu si mereu, bani si iar bani. Mi s-a parut un fel de joc al soarecelui cu pisica, din care intotdeauna iesea castigata pisica, adica Bechtel. De nelamurit si condamnabila este atitudinea partii romane, care n-a rostit nici macar un "pas" pentru a-si cere drepturile fata de prevederile contractuale; iar partea americana canta pe o singura melodie: bani, bani si iar bani. Si, uite asa, au trecut 3-4 ani fara sa avem macar un kilometru de autostrada "Made in USA", si fara sa avem, azi, macar o perspectiva cat-de-cat a situatiei. Este rusinos si umilitor, sa fie clar pentru toata lumea _ chiar daca este vorba de o firma americana. Ce, nu s-au gasit "delatori" veniti de peste ocean? Ma gandeam la toate acestea citind ziarul "Adevarul", unde sunt informat _ iata minunea _ ca, in sfarsit, ministrul roman al Transporturilor, Radu Berceanu, se intalneste cu conducerea de la Londra (??) a companiei americane Bechtel. Principalul obiectiv al intrevederii (de parca acum se vad romanii cu americanii in problema autostrazii pentru prima data), stabilirea unor detalii (i-auzi!) astfel incat, pana in 2012, tronsonul Campia Turzii _ Bors sa fie dat in folosinta. Aceasta sectiune va costa, in total, circa 2,5 miliarde de euro. Ministrul nostru, care nu stim de ce explodeaza de optimism si de satisfactie, zice: "In acest an vom avea deja primii kilometri utilizabili ai autostrazii, iar pana la sfarsitul anului 2012 vom putea folosi toata portiunea respectiva". Si, la urma, domnul nostru ministru vine cu "bomba": "Voi propune concesionarea acestei sectiuni, poate chiar companiei Bechtel, care ar finanta acest tronson pentru ca, ulterior, sa-si recupereze in rate aceste fonduri".