Daca in acest moment publicitatea online de display din Romania continua sa fie preponderenta, cu o cota de 90% din totalul pietei, nu este exclus ca publicitatea contextuala si cea de Search Engine Marketing (SEM) sa atinga in 2009 un share de 20-30%, crede Ciprian Postelnicu, business director New Media, agentia de interactive a holdingului The Group.
“Campaniile AdWords sunt campanii de SEM-Search Engine Marketing, si anume campanii facute in motoare de cautare (cel mai popular fiind Google) si care servesc publicitatea in functie de termenul dupa care utilizatorul face cautarea. Deci sunt foarte targetate”, explica Ciprian Postelnicu (foto).
Potrivit estimarilor lui Postelnicu, atat dinamica publicitatii contextuale cat si a celei de SEM va fi una de crestere in cifre absolute si procent din publicitatea online, aceasta fiind o consecinta fireasca a faptului ca advertiserii solicita rezultate imediate, iar pentru a le obtine este necesara o targetare cat mai exacta.
“Un alt factor ce trebuie luat in considerare este eficienta din punct de vedere al costurilor acestor tipuri de campanii, care in acest moment ofera solutii optime pentru orice buget de comunicare. Practic orice business sau produs cu un buget oricat de mic, se poate promova in mediul online, catre un public interesat de ce au acestea de oferit si care ajunge cu usurinta la informatii relevante. Clientii din Romania devin din ce in ce mai deschisi la aceste tipuri de publicitate, pentru ca inteleg eficienta lor”, spune Ciprian Postelnicu.
In acest sens, New Media, agentia de interactive a holdingului The Group, a primit saptamana aceasta certificarea Google AdWords, prin parcurgerea unor cursuri specializate ale companiei Google si in urma absolvirii examenului ce valideaza profesionalismul in administrarea acestor campanii.
“In contextul cresterii explozive a pietei d