Duminica a luat sfarsit Targul Caravan-Motor-Tourism 2009 de la Messe Stuttgart. In ciuda crizei economice, afluenta de vizitatori a fost mare si interesul lor pentru destinatii de concediu remarcabil, daca ne referim la plasele pline cu prospecte pe care le-a carat fiecare acasa. Rezervarile au fost insa moderate, dupa declaratiile unor participanti. Targul de turism a numarat multi castigatori, cativa perdanti si o serie de excentrici. Am insirat, pe abacul CMT, destule bile albe si una neagra, la sfarsit.
Messe Stuttgart GmbH, gazda si organizatoarea expozitiilor: numarul de platitori de bilete de intrare la CMT, intre 17-25 ianuarie, a atins cifra de 200.000, ceea ce puncteaza bine la bugetul complexului expozitional, construit recent si inca in faza de „decontare“. In zona de congrese a complexului expozitional s-a organizat anul acesta, in premiera, o noua platforma culturala, denumita generic Stuttgart Culture Open.
Argentina si Romania, au fost tari partenere ale CMT. Cu oferta lor turistica si aparitiile in prim plan cu programe culturale pe scenele Targului, dar si in orasul Stuttgart, cele doua tari si-au facut o importanta campanie de imagine. Ministrul Turismului, Elena Udrea, prezenta si ea la targ, a promis ca, la intoarcerea in Romania, va recomanda corelarea preturilor turistice cu calitatea serviciilor oferite. Aceasta nu poate decat sa-i bucure pe potentialii turisti. „Ne-am bucurat de un interes urias pentru Romania. Cred ca am atras mare atentie cu prezenta noastra ca tara-partenera. Asa-numita criza va ajuta destinatiile mici si necunoscute, cum suntem noi“ a spus Adina Secara, directoarea Biroului de turism romanesc din München, organizatoarea standului romanesc la CMT.
Norvegia, tara-partenera la sectorul Caravane, unde au fost expuse 700 de modele de rulote si autorulote. Reprezentanta Norvegiei a punctat concret avantajel