Compania Corporate Office Solutions (COS), unul dintre principalii jucatori pe piata locala de mobilier de birou, lucreaza cu patru proiecte de buget in acest an, in conditiile in care este greu de prevazut evolutia pietei in a doua jumatate a anului.
"Am facut un scenariu pentru vanzari de 17 mil. euro, cel mai optimist, si credem ca exista potentialul pentru atingerea acestei tinte. Apoi am scazut gradual din valoarea vanzarilor. In cel mai rau scenariu am ajunge la o treime din afacerile actuale, situatie in care am fi nevoiti sa reducem din angajati", a spus Christophe Weller, managing partner al Corporate Office Solutions.
Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 15 mil. euro, in crestere cu 13,5% comparativ cu 2007 si in linie cu estimarile initiale. Anul trecut, COS a angajat 50 de oameni, astfel incat echipa companiei atinge astazi 110 persoane.
Weller spune ca pana acum piata mobilierului de birou nu a resimtit puternic socul din imobiliare, deoarece exista o diferenta de sase luni in modul cum aceasta reactioneaza.
"Nu am avut clienti care au renuntat la contracte la sfarsitul anului trecut. Insa multi si-au revazut bugetul pe care il aveau alocat pentru astfel de proiecte, precum si spatiul la care se gandeau", a spus seful COS.
Potrivit lui Weller, pe sfarsit de an a aparut o tendinta printre majoritatea companiilor de a cauta mobilier mai ieftin.
"Primele efecte au fost psihologice. Din octombrie oamenii au inceput sa reactioneze si sa se gandeasca la modalitati de a taia cheltuielile. Este un efect minor deocamdata. Niciun client nu a plecat din tara sau a disparut", a mai spus Weller.
Grupul din care COS face parte, Office Solutions, mai are birouri la Kiev si Moscova, iar Weller spune ca acolo situatia este mult mai grava.
"In Moscova in loc sa vindem de 2,5 milioane de euro pe luna, vindem