Aproximativ 60% din angajatii Ericsson Telecomunications Romania, filiala locala a producatorului suedez de echipamente pentru comunicatii, sunt absolventi de facultate.
Fluctuatia in cadrul centrului de servicii globale al Ericsson din Bucuresti, GSDC, deschis in urma cu un an jumatate, a fost anul trecut de aproximativ 10%, in timp ce in partea de vanzari si suport din cadrul aceleiasi companii turnoverul de personal ajunsese la sfarsitul lui 2008 la mai putin de 5%.
"Avand in vedere ca angajam mai mult de 60% absolventi, aceasta este prima lor experienta de lucru si nu au termen de comparatie cu alte joburi. Astfel, se poate intampla ca ei sa realizeze ca nu este ceea ce vor sa faca in viitor sau se intampla sa gaseasca pe parcurs oferte mai bune. Este la fel ca atunci cand oamenii vin la noi de la alte firme", explica Horia Toader, director de resurse umane al Ericsson pentru Romania si Moldova. Ericsson are in prezent aproximativ 530 de angajati pe piata locala, peste 400 dintre acestia lucrand in cadrul centrului de servicii globale GSDC.
In ceea ce priveste anuntul facut de Ericsson, cu privire la disponibilizarea a 5.000 de angajati la nivel global, reprezentantii filialei locale spun ca asteapta o decizie despre felul in care va actiona. "Nu avem informatii despre felul in care vor fi afectate organizatiile locale, insa in cazul in care o organizatie este impactata, intai li se comunica angajatilor, apoi informatia este facuta public", au spus reprezentantii Ericsson Romania.
"Trebuie sa fii pregatit, insa pana in momentul de fata tipul nostru de activitate nu a fost afectat dramatic sau in mod direct. Acest lucru se intampla pentru ca clientii nostri nu fac parte din mass-market, ci sunt, in general, operatori. Intr-adevar se pot lua masuri si noi ne uitam de doua ori unde investim banii", explica Toader.
GSDC functionea