Cred ca numarul celor asurziti de zgomotul capitalei e mult mai mare de 200.000, cifra avansata de Primarie. Si asta pt ca, presupun, ca Primaria nu i-a luat in calcul pe cei aflati in masini, sau pur si simplu in trecere pe strazile poluate fonic. Stirea e trista. Verificarea e simpla: cand vorbiti la telefon cu cineva aflat pe strada, vi se pare ca nu-l puteti auzi… ei bine, asta e poluarea fonica.
Ceea ce mi se pare absurd este planul de masuri propus de Primarie. Motivul: nu-ti poti propune cu seriozitate sa le faci educatie unor adulti trecuti de 30,40 de ani:
“Totodată, specialiştii din primărie susţin că stilul de condus al şoferilor din Bucureşti este haotic, astfel că aceştia propun să fie interzise virajele, demarajele şi frânările bruşte. În plus, autorităţile locale propun ca şoferii să-şi îmbunătăţească stilul de condus, primăria oferindu-se să le organizeze cursuri pentru ca aceştia să înveţe să conducă “silenţios şi lin””
Singura prevedere anti-zgomot cu care as fi de acord este introducerea unei taxe pentru tranzitarea centrului Bucurestiului. dar punem pariu ca atunci se vor aglomera strazile din cartierele aflate injurul centrului?
Va propun si o tema de gandire: gradul de haos din trafic e direct, sau invers proportional cu gradul de dezvoltare economica a unei metropole? Si daca este direct proportional, atunci nu e stupid sa incerci sa-l reduci prin metode care tin de comportamentul oamenilor, nu de cauza haosului?
Insa, nu doar Bucurestiul are probleme cu traficul. Mai jos, niste filmulete haioase(primul e din India, al doilea din Paris (si am mai adaugat un exemplu din Roma):
Cred ca numarul celor asurziti de zgomotul capitalei e mult mai mare de 200.000, cifra avansata de Primarie. Si asta pt ca, presupun, ca Primaria nu i-a luat in calcul pe cei aflati in masini, sau pur si si