Firmele de publicitate outdoor au din ce în ce mai puţini clienţi. Iar asta se vede în stradă: reclamele de pe panouri şi din mijloacele de transport în comun sunt considerabil mai puţine. Firmele de publicitate outdoor au din ce în ce mai puţini clienţi. Iar asta se vede în stradă: reclamele de pe panouri şi din mijloacele de transport în comun sunt considerabil mai puţine.
Staţia de metrou Victoriei, unde până mai ieri întâlneai panouri publicitare cu reclame dintre cele mai diverse, precum oferte despre târguri de nunţi, medicamente sau cursuri, are aproape jumătate din panouri goale.
Şi în zona Plaza România din sectorul 6, din cele trei panouri mari, numai pe unul erau afişate reclame. Situaţia este la fel şi în zonele de lux ale Capitalei, pentru că închirierea panourilor este mai scumpă.
Un exemplu este zona Dorobanţi, unde ieri, din patru astfel de cadre amplasate pe o clădire, pe niciunul dintre acestea nu erau afişate reclame.
„Nu îmi explic de ce pe aceste panouri nu mai sunt reclame, pentru că acum câteva luni erau”, a spus Adriana, o bucureşteancă de 30 de ani, în timp ce privea cu nedumerire la suporturile albe de pe clădire.
Companiile fac economii
Criza economică se resimte şi în domeniul publicităţii outdoor. Deşi reprezentanţii de producţie publicitară estimau anul trecut, în presa de specialitate, creşteri anuale ale pieţei outdoor de circa 30%, situaţia din prezent de pe străzile Capitalei îi contrazice.
Unele companii au redus numărul de agenţii cu ajutorul cărora îşi promovau produsele. Este şi cazul Coca-Cola, care mai colaborează numai cu patru agenţii de publicitate din cele peste 20.
Potrivit jurnaliştilor britanici de la „The Guardian”, această strategie va conduce şi la scăderea onorariilor în ceea ce priveşte promovarea. @N_P