Olandezul Kurt Kamp, directorul de marketing al retelei de hipermarketuri Real Romania, a fost promovat pe pozitia de director de achizitii pe food (produse alimentare), in locul lui Ozerkan Kubilay, care conduce de anul trecut subsidiara companiei din Turcia.
Kamp, in varsta de 39 de ani, s-a alaturat echipei Real in anul 2007, anterior el fiind director de marketing al retailerului ceh Ahold.
In locul sau, la conducerea departamentului de marketing al Real Romania, a fost numit Stefan Runcanu, in urma unei promovari in interiorul companiei.
Real este divizia de hipermarketuri a grupului german Metro, cel mai mare jucator din comertul romanesc.
Reteaua numara in prezent 20 de unitati si s-ar putea extinde in acest an in cel putin cinci locatii, potrivit planurilor anuntate de companie.
In anul 2007, Real Hypermarket Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 367 de milioane de euro, de aproape cinci ori mai mare decat in 2006, pe fondul extinderii retelei.
Primul magazin Real la nivel local a fost deschis in 2006, inasprind competitia pe segmentul hipermarketurilor dominat pana atunci de francezii de la Carrefour.
In prezent, Real si Carrefour au ajuns la un numar similar de unitati in Romania, insa liderul pe vanzari pe piata de profil este reteaua franceza, care in 2008 a raportat afaceri de peste un miliard de euro.
Ca numar de locatii, cea mai extinsa retea de hipermarketuri din Romania este Kaufland, compania germana detinuta de grupul Lidl & Schwartz. Aceasta opereaza in prezent 37 de magazine cu o suprafata medie de vanzare de 4.000-5.000 de metri patrati pe unitate.
Pe piata din Capitala, Real a mizat pe strategia testata anterior de compania-sora Metro Cash & Carry, inaugurand doua magazine deschise non-stop si singurele hipermarketuri cu orar prelungit operate la nivel local.
In Bucuresti, retailerul