Guvernul va reduce cu 20% numărul de posturi din administraţia publică centrală, reprezentând ministere şi agenţii guvernamentale, fiecare ministru a primit dispoziţie să analizeze organigrama din propria instituţie şi să formuleze propuneri în vederea reducerii acestor posturi. Măsura Guvernului se include în programul măsurilor anticriză şi există şanse să afecteze angajaţii din întreg sectorul bugetar.
Primăria Târgu-Mureş va respecta directivele de la centru
În judeţul Mureş, potrivit raportului anual întocmit de Direcţia Judeţeană de Statistică, la începutul anului trecut erau 20845 de oameni angajaţi în sectorul public, nu toţi bugetari, şi 40558 în sectorul privat. În condiţiile în care reducerea de personal se va aplica şi la nivelul administraţiilor locale, instituţiile publice se vor vedea obligate să-şi regândească organigramele. “Dacă se va elabora un act normativ îl vom respecta”, a declarat Marius Paşcan. Primăria Târgu-Mureş nu se găseşte într-o situaţie foarte bună din punct de vedere al personalului, 87 de posturi fiind blocate în acest moment. “Dacă s-ar aplica această prevedere şi pentru administraţie locală, 20 % ar fi foarte mult. Cu toate acestea este greu de crezut că se va face acest lucru printr-un act normativ. Cel mai probabil se va lăsa la latitudinea Consiliilor Locale. Noi acum incercam sa facem angajari pe posturile unice, unde greu gasim specialisti”, a mai spus Paşcan.
Presedintele Consiliului Judetean Mures, Lokodi Emoke isi pastreaza optimismul cu privire la aplicarea unor asemenea masuri si la nivel local. “Decizia luată acum nu ne influenţează dar nimic nu spune că nu s-ar putea să se aplice şi la nivel local”, a spus aceasta. “Desigur că nu ne dorim aşa ceva pentru că nu avem posturi în plus dar toată lumea poate să vadă în ce situaţie suntem. Dacă vrem să realizăm ceva, să facem proiecte, aşa cum am făcut ş