Ritmurile anuale de crestere de 20-30% vor fi in curand istorie pentru piata FMCG locala, dar si pentru Paul Nuber, managerul care a accelerat cresterea Nestle in Romania in ultimii sase ani si care acum este pe picior de plecare la sediul Nestle din Lausanne (Elvetia).
Elvetianul de 44 de ani spune intr-un interviu pentru ZF ca preluarea conducerii diviziei Super Premium/Luxury a Nestle este un pas inainte in cariera sa si o noua provocare pentru el. Nuber va pleca din Romania la finele lunii viitoare.
In noua pozitie, provocarea va fi de alta natura: daca in Romania, dinamica accelerata a companiei a fost sprijinita intr-o mare masura de cresterea sustinuta a consumului, contextul este cu totul nou in Elvetia - pe segmentul super premium chiar si o crestere de 2-3% ii multumeste pe producatori, in conditiile economice actuale.
Pe piata alimentelor, vanzarile de produse premium ar putea fi primele afectate de criza economica globala, potrivit unor studii de piata. "Nu exista provocari usoare", spune Nuber. "Daca ne uitam in istorie, produsele de lux au existat dintotdeauna si cu singuranta acest segment va continua sa existe. In schimb, se pune problema ponderii acestuia in piata", adauga el.
In Romania, Nuber a reusit sa rentabilizeze afacerile Nestle la nivel local si sa majoreze cifra de afaceri de aproape cinci ori in ultimii cinci ani. Astfel, de la un rulaj de circa 40 de milioane de euro in 2003, Paul Nuber a dus afacerile locale ale Nestle la 170-200 mil. euro in 2008, potrivit estimarilor ZF.
La venirea sa in Romania, in planul de business al Nestle era prevazut un volum al afacerilor pentru 2008 in jur de 100 mil. euro la nivel local, potrivit lui Nuber. Acest prag a fost atins in 2006. "Cand am sustinut ca vom tripla vanzarile in Romania, toata lumea m-a crezut nebun", isi aminteste Nuber.
"Una din explicatiile cr