Cel putin pentru moment, companiile emitente de tichete de masa nu sunt semnificativ afectate de criza, potrivit specialistilor care activeaza pe aceasta piata.
Motivul pentru care acestia nu au inregistrat pierderi semnificative ar fi, potrivit Cristinei Hlinschi, Director Marketing &Comunicare Accor Services Romania, eficienta din punct de vedere financiar si reducerea la jumatate a costurilor platite de angajatori, gratie scutirii de taxe si impozite de care beneficiaza tichetele de masa.
Criza a impins companiile sa isi ajusteze bugetele prin reducerea costurilor la utilitati si prin reducerea salariilor angajatilor. Companiile emitente de tichete cred ca aceasta situatie poate deveni favorabila lor, intrucat angajatorii, in special IMM-urile, vor continua sa acorde tichete deductibile de impozite.
"Noi am observat o reorientare a motivelor pentru care angajatorii aleg sa ofere salariatilor tichete de masa. Daca pana acum principalul motiv pentru care companiile acordau tichete era retentia salariatilor si cresterea atractivitatii ca angajatori, in prezent tinde sa creasca in importanta criteriul optimizarii costurilor. Estimam ca majoritatea angajatorilor vor continua sa includa in pachetele de beneficii tichetele de masa si tichetele de cadouri, iar in plus consideram ca noi categorii de angajatori - cu precadere din randul IMM-urilor - vor aprecia si mai mult eficienta acordarii tichetelor de beneficii", a explicat Hlinschi.
O alta piata care se poate dezvolta este cea a tichetelor cadou pentru ca, mai ales in conditii de criza, tichetele cadou pot fi oferite nu numai angajatilor, ci si clientilor si partenerilor de afaceri si pot fi justificate ca fiind cheltuieli de marketing, promovare si protocol. "In ce priveste utilizarea tichetelor cadou in programe incentive (n.r. : de stimulare) sau de fidelitate, aceasta este o piata putin afec