Cei mai mulţi stau acasă din cauza problemelor de la Uzinele Dacia, în pauză pentru a cincea oară. Până pe 9 februarie, industria auto din România este paralizată. Şi alte companii îşi ţin angajaţii în stand-by. Aproape 150.000 de români, angajaţi în industria auto la Dacia sau la furnizorii producătorului auto din ţară, au intrat de ieri în şomaj tehnic şi nu se vor întoarce la lucru mai devreme de 9 februarie, ne-a declarat Ion Iordache, vicepreşedintele Sindicatului Automobile Dacia.
Pentru prima oară, furnizorii de echipamente Dacia sunt, astfel, loviţi direct de criza financiară prin care trece producătorul auto şi opresc lucrul pe toată durata şomajului tehnic instalat la Dacia.
La Dacia lucrează circa 13.000 de oameni, din care 9.000 vor sta acasă în următoarele două săptămâni, când vor fi plătiţi cu 85% din salariu. De exemplu, Subansamble Auto Piteşti trece în şomaj 3.000 de oameni, Leoni - 2007, Johnson Control - 1.600.
Uzina de la Mioveni a mai fost închisă în perioadele 30-31 octombrie, 13-14 noiembrie, 20 noiembrie - 7 decembrie 2008 şi 11 decembrie 2008 - 11 ianuarie 2009, astfel că anul acesta nu s-a lucrat decât zece zile.
Alţi câţiva mii de români din alte industrii sunt afectaţi de criza financiară severă care a lovit ţara noastră de la începutul acestui an.
Din februarie se lucrează
Potrivit viceliderului sindical de la Dacia, şomajul tehnic care se va încheia pe 9 februarie va fi urmat de trei săptămâni de lucru, până la sfârşitul lunii.
„Despre luna martie nu ştim nimic. Dacă programul Rabla va merge bine, salariaţii se vor întoarce la lucru. Dacă nu, există varianta concedierii uneia dintre cele trei echipe de lucru”, a explicat liderul sindical de la Dacia.
Programul Rabla, de casare a maşinilor vechi şi de stimulare a achiziţiei c