Reteaua de magazine cu discount Profi se va extinde in acest an cu cel putin 8 unitati, prin investitii medii pe unitate de un milion de euro. Retailerul va ajunge astfel, la finele lui 2009, la aproape 60 de magazine operationale.
"In bugetul pentru acest an am trecut 8 deschideri. Avem si alte locatii in vizor, insa in acest moment cele 8 anuntate vor fi realizate cu siguranta in 2009", a declarat Caius Crisan, directorul general al Profi Rom Food, operatorul retelei Profi in Romania.
Compania, detinuta de grupul franco-belgian Louis Delhaize, estimeaza pentru acest an un avans al vanzarilor de 20-25%, dupa ce in 2008 a realizat afaceri de 142 mil. euro. Ritmul de crestere realizat anul trecut de Profi fata de perioada anterioara, de peste 50%, a depasit estimarile initiale ale operatorului, care indicau un avans de
30-35%. "Nu cred ca se poate vorbi de criza in retailul alimentar. Daca va ajunge criza si aici, acesta va fi un semn ca lucrurile sunt foarte grave. Volumul vanzarilor in retailul modern va creste si in acest an, dar probabil repartitia cresterilor va fi diferita fata de anii anteriori", a apreciat Caius Crisan.
In acest an, Profi are planificata finalizarea rebrandingului celor noua magazine Albinuta din Capitala, preluate in 2007 de la compania lituaniana Maxima LT pentru 7,5 mil. euro.
Tranzactia a marcat intrarea retailerului pe piata din Capitala, pe care inca o vizeaza pentru expansiune in urmatorii ani. Primul magazin Profi din Capitala a fost deschis in 2008, printr-o investitie de jumatate de milion de euro, si are o suprafata de vanzare de circa 700 de metri patrati.
In Romania, Profi concureaza pe segmentul discounterelor cu retelele Penny Market, Plus Discount si MiniMax, fiind al treilea mare jucator, dupa valoarea vanzarilor din 2007. O alta retea, Lidl, detinuta de grupul german Schwarz, isi pregateste