Laropharm, unul dintre producatorii de talie mica de piata locala, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 2,5 mil. euro, nivel similar cu cel inregistrat in 2007, insa contrar pietei compania a raportat cresteri in al doilea semestru al anului, dupa vanzari in scadere la inceput de an.
"Am reusit sa revenim din declinul vanzarilor inregistrat in prima jumatate a anului si sa crestem vanzarile cu 50% in semestrul doi", a spus Cristian Alecu, directorul executiv al Laropharm.
De profesie farmacist, Alecu, 30 de ani, a preluat conducerea executiva a companiei pe 15 septembrie, dupa o perioada de trei luni in care a condus departamentul de cercetare-dezvoltare al producatorului. Anterior, Alecu a mai lucrat in cadrul LaborMed Pharma si Polisano.
Pentru 2009, compania estimeaza o crestere de "minim 80%" a afacerii in principal pe baza investitiilor in promovare. Bugetul a fost construit pe un curs de 4,5 lei pentru un euro.
"Pentru prima parte a anului avem drept obiectiv reinnoirea flotei auto a echipei de Key Account Executive. Actionarii au alocat in total suma de aproximativ un milion de euro pentru investitiile planificate, iar aceste fonduri pot fi suplimentate daca realitatile o cer", a adaugat Alecu.
Anul trecut, produsele cu cele mai mari vanzari au fost Bromhexin Laropharm, Acid folic si Ranitidina. Vanzarile aferente fiecarui produs au avut anul trecut cresteri medii de 26%, potrivit datelor companiei.
Laropharm are 135 de angajati in prezent, in conditiile in care anul trecut au fost recrutate 30 de persoane noi in departamentele de vanzari, marketing, dezvoltare si productie. "In 2009 avem in plan eficientizarea unor activitati care ar putea duce la reduceri de personal, dar nesemnificative la nivel de companie", a mai spus Alecu.
Laropharm activeaza pe o piata a medicamentelor estimata la 1,8 mld. euro anul tr