Statul german dă o primă de casare de 2.500 de euro pentru maşini mai vechi de nouă ani. Prima de casare acordată în Germania posesorilor de maşini vechi va lovi în plin piaţa românească de maşini rulate, mai ales a celor cu valori de până în 5.000 de euro. În Germania, autorităţile au găsit soluţia pentru ajutarea producătorilor auto: o primă de casare de 2.500 de euro pentru cine renunţă la maşina mai veche de nouă ani, pentru a-şi cumpăra una nouă.
Anunţul a stârnit imediat interesul germanilor, în ultimele zile dealerii de automobile noi din Germania fiind luaţi cu asalt în urma anunţului guvernului german.
Trei sferturi din maşini sunt din Germania
Neoficial, aproape trei sferturi din autovehiculele second-hand înmatriculate pentru prima dată în România sunt aduse din Germania. Oficial, statisticile de la Registrul Auto Român arată că aproape 28.000 de autovehicule înmatriculate în octombrie 2008, din totalul de 34.000, au fost mai vechi de zece ani.
Asta înseamnă aproape trei sferturi din maşinile la mâna a doua intrate în octombrie în ţară. Mai mult, autovehiculele cu vechime de peste zece ani au, în Germania, un preţ mediu situat în jurul valorii de 2.500-3.500 de euro. Exact cât suma primită de nemţi de la stat pentru a-şi schimba maşina veche cu una nouă.
Aşa că samsarii români vor trebui să-i convingă pe nemţii care vor să-şi vândă maşina să nu accepte prima de casare de 2.500 de euro sau reducerile substanţiale practicate de dealerii de maşini noi din Germania.
Nu vor fi afectaţi toţi intermediarii
Totuşi, nu vor fi afectaţi de criză chiar toţi cei care se ocupă cu astfel de îndeletniciri. De exemplu, la Autovit, cel mai mare târg auto de maşini rulate din România, preţul mediu al autovehiculelor comercializate este 7.000 - 8.000 de euro.
Do