Retailerul de electronice si electrocasnice Domo va injumatati in acest an bugetul alocat pentru promovarea TV, care a reprezentat 40% din totalul chetuielilor de publicitate, de 5 milioane de euro sume nete in 2008.
Astfel, pentru rularea spoturilor TV, bugetul in acest an va fi de un milion de euro, iar resursele economisite se vor indrepta catre alte canale media.
"La televiziuni, chiar daca avem intelegeri avantajoase, vom reduce suma la un milion de euro. Daca nu mai promovam atat de mult prin televiziuni, vom directiona spre print fonduri mai mari, precum si pe inserturi", a declarat Lorand Szarvadi, directorul general al companiei.
In 2008 Domo a alocat pentru publicitate un buget de 5 milioane de euro, valoare neta, din care 2 milioane de euro au fost alocate pentru rularea spoturilor TV, un milion de euro pentru panourile publicitare outdoor si un milion de euro pentru publicarea cataloagelor de oferte pentru Domo si Technomarket. Restul sumei a fost directionata catre publicitatea online si alte canale media.
"Internetul creste si avem rezultate. Daca in 2008 am platit 200.000 de euro, in 2009 vom ajunge la 250.000 - 300.000 de euro", a spus Szarvadi.
Pentru anul in curs bugetul de publicitate va avea o valoare egala cu cel de anul trecut, insa ponderea in cifra de afaceri se va reduce.
Daca anul trecut bugetul de publicitate reprezenta 1,2% din cifra de afaceri de 202 milioane de euro, in 2009 procentul va cobori la 1%. Pentru 2009 cifra de afaceri bugetata de companie este de 230 de milioane de euro.
"Jumatate din bugetul de publicitate de 5 milioane de euro este suportat de noi, iar cealalta jumatate de furnizori. In acest an ne vom axa mai mult si pe marketingul in magazine, decat sa mergem pe canale media, de aceea am si redus sumele alocate in alte directii", a explicat Szarvadi.
Domo, al doilea retailer el