Echipele din Class One World Powerboat Championship, cu o singură excepţie, vor efectua pregătirile şi testele dinaintea debutului sezonului 2009 sub soarele strălucitor din Orientul Mijlociu.
Astfel, după ultima cursă a anului trecut, desfăşurată în Dubai, majoritatea ambarcaţiunilor, atelierelor mobile şi celorlalte echipamente au fost trimise la Doha, unde, pe 25 aprilie, va debuta noul sezon. În această locaţie, organizatorii de la International Offshore Team Association şi Qatar Marine Sport Federation au asigurat toate condiţiile necesare.
În schimb, campioana mondială, echipa Victory, a preferat să-şi fixeze cartierul general pe teren propriu, chiar la Dubai, în timp ce Duemme Offshore a preferat să aducă ambele ambarcaţiuni în Europa, revenind astfel în Spania.
Qatar 96, reconstruită din temelii
După un sezon dezamăgitor, încheiat pe locul al patrulea în clasamentul general, Qatar 96 se pregăteşte să atace titlul mondial în 2009. Copilotul Steve Curtis a anunţat că ambarcaţiunea din acest an va fi total diferită faţă de modelul din sezonul trecut şi va semăna foarte puţin cu celebra “Spirit of Norway”.
Astfel, după accidentul teribil suferit anul trecut, în sesiunea de calificări a Grand-Prix-ul Qatarului, de la Doha, Qatar 96 a fost complet reconstruită. Majoritatea lucrărilor au fost efectuate la sediul Nicolini Offshore, de lîngă lacul Lecco, din Italia, ambarcaţiunea fiind mutată pentru ultimele retuşuri, în Norvegia, la cea de-a doua bază a Qatar Team.
De altfel, Curtis a petrecut luna ianuarie în Norvegia, punînd la punct detalii, înainte ca noul model să fie trimis la Doha, la finalul lunii februarie, pentru primele teste pe apă.
“După accidentul de la Doha au rămas foarte puţine lucruri intacte din ambarcaţiune şi, pur şi simplu, a trebuit să o reconstruim de la zero. Partea bună este că noul model