Pentru a putea raspunde la intrebarea din titlu, trebuie sa vedem ce s-a intamplat pana acum. Din motive lesne de inteles, pana in anul 2000 nu s-a construit nici un km de autostrada, noi fiind mult mai ocupati cu mineriadele si daramarea guvernelor decat cu elaborarea unor strategii de dezvoltare pe termen lung.
De bine de rau, lucrurile au inceput sa se miste sub guvernarea Nastase, cand s-au construit primii 100 km de autostrada, tot in aceeasi perioada semnandu-se si celebrul contract cu Bechtel, prin care americanii se angajau ca pana in 2012 sa termine autostrada Transilvania in schimbul a 2,2 miliarde de euro. Intre timp, Bechtel a inaugurat 5 km din cei 415 iar costurile se pare ca se vor tripla.
Alegerile din 2004 au adus la putere Alianta DA iar programul cu care aceasta alianta a venit la guvernare prevedea realizarea urmatoarelor lucrari de infrastructura (sursa).
*
Autostrada Nadlac-Deva-Sibiu-Pitesti (prima cale, inclusiv variantele ocolitoare Pitesti, Sibiu, Sebes, Orastie si Deva): 459 km
*
Autostrada Drajna-Cernavoda-Constanta: 115 km
*
Centura de autostrada Bucuresti Nord (prima cale): 50 km
*
Autostrada Bucuresti-Ploiesti si Comarnic-Brasov (prima cale): 138 km
*
Autostrada Brasov-Cluj (prima cale) si Bors-Oradea (prima cale): 257 km
Conform acestor promisiuni, la sfarsitul anului 2008 trebuia sa avem in lucru sau finalizati exact 1.019 km de autostrada. Ce s-a realizat din toate acestea? Conform Ministerului Transporturilor, la sfarsitul anului 2007 Romania avea 281 km de autostrada si cum anul trecut s-au inaugurat 5 km, inseamna ca in acest moment lungimea totala a drumurilor cu profil de autostrada a ajuns la 286 km.
Pe fondul dezvoltarii economiei in ultimii ani, problema infrastructurii a devenit una cronica, lipsa autostrazilor incetinind