Note mici, nemeritate, care aduc elevii in prag de corigenta. Asa inteleg unele cadre didactice sa "evalueze" elevii care nu le sunt pe plac, din diverse motive, la sfarsit de semestru. Umilinta si stres pentru ca unii profesori nu-i plac, pentru ca nu le inghit atitudinea insuficient de obedienta, iar cadrele didactice vor sa le arate cine are puterea si sa-i lase corigenti.
Ce pot face elevii aflati in aceasta situatie? A fost intrebarea pe care am primit-o de la citiva liceeni braileni care se simt nedreptatiti de profesori si care spun ca notele primite in teze nu reflecta obiectiv calitatea lucrarii.
Problema este foarte delicata si poate deschide o adevarata "cutie a Pandorei", spun unele cadre didactice, mirate de dorinta copiilor, insa dreptul elevului de a contesta nota primita la o evaluare, indiferent care este modalitatea de realizare a ei, scris sau oral, este garantat prin Legea 272/2004, privind protectia si promovarea drepturilor copilului. La articolul nr. 48, alin (3) se precizeaza: "Copilul, personal si, dupa caz, reprezentat sau asistat de reprezentantul sau legal, are dreptul de a contesta modalitatile si rezultatele evaluarii si de a se adresa in acest sens conducerii unitatii de invatamant, in conditiile legii". Modul in care se poate rezolva o asemenea contestatie a evaluarii unui cadru didactic, este precizata in Regulamentul de Organizare si Functionare a Unitatilor din Invatamantul Preuniversitar, aprobat prin Ordinul Ministrului Educatiei si Cercetarii nr. 4925/2005. La articolul nr. 97, alin (3) se precizeaza: "Elevul sau, dupa caz, reprezentantul sau legal, are dreptul de a contesta modalitatile si rezultatele evaluarii. Contestatia se adreseaza cadrului didactic respectiv, care are obligatia de a motiva/justifica modalitatea de evaluare si rezultatele acesteia. In situatia in care argumentele nu sunt considerate sa