Intr-o perioada de criza, care va afecta cu siguranta afacerile hotelierilor bucuresteni, in special pe segmentul corporate, noul sef de la InterContinental vrea sa acorde mai multa atentie segmentului de leisure, in special turismului de weekend, unul foarte slab dezvoltat in Bucuresti, oras cunoscut doar ca destinatie de afaceri.
“In 2009 ne vom concentra in egala masura atat pe turismul de business, cat si pe cel de leisure, in special pe turismul de weekend, care este unul foarte scazut in Bucuresti. Vrem, cu ajutorul agentiilor de turism, sa atragem cat mai multe grupuri organizate de turisti, dar si numeroase evenimente sociale”, declara Marten Schoenrock (foto), noul director general al InterContinental Bucuresti.
Desi specialistii considera ca piata hoteliera bucuresteana va inregistra o scadere de circa 10% in acest an, Schoenrock considera aceasta estimare una prea pesimista si considera ca declinul nu va fi asa de puternic.
Un efect evident al crizei financiare este si durata de sedere, care s-a redus de la 1,7-1,8 nopti la sub 1,2 nopti. “Clientii au inceput sa isi scurteze calatoriile de afaceri, iar daca in trecut soseau cu o seara inaintea unei intalniri de afaceri, acum prefera sa soseasca in ziua respectiva”, mai declara reprezentantul hotelului bucurestean de cinci stele.
In ciuda unui grad de ocupare din ce in ce mai scazut, hotelurile bucurestene, inclusiv InterContinental, nu au recurs inca la o reducere a tarifelor. “Nu ne-am gandit inca la o reducere a preturilor, insa daca piata o va cere vom recurge si la reduceri”, spune Schoenrock.
Pentru acest an hotelul InterContinental din Bucuresti tinteste o stagnare a afacerilor din 2008 care s-au ridicat la circa 15 mil. euro.
Hotelul bucurestean va intra anul acesta intr-un proces de renovare, iar pana la finalul anului, cele 104 camere, nefunctionale in prezent, v