Albumul artistei Alma Redlinger acoperă jumătate de secol de creaţie. Nou intrată pe piaţa de carte, Editura Alexis propune o serie de publicaţii, intitulată "Artişti plastici români contemporani". Proiectele noii edituri conduse de regizorul Mihai Vişinescu cuprind, deocamdată, numai albume de artă. Cele două publicaţii editate recent poartă pe copertă două nume consacrate ale artei româneşti contemporane, Ion Sălişteanu, respectiv Alma Redlinger.
Dovedind o cunoaştere temeinică a structurii unei publicaţii de acest fel, albumul Alma Redlinger reuşeşte o prezentare riguroasă şi, în acelaşi timp, sensibilă a creaţiei artistei, care acoperă peste o jumătate de secol.
Este vorba despre o operă în care clasicismul avangardei şi modernitatea sfârşitului de secol XX se împletesc într-o viziune estetică coerentă, profund individuală şi în care stăpânirea perfectă a mijloacelor tehnice serveşte abordarea plină de sensibilitate a lumii.
Urmărind firul cronologic al apariţiilor publice ale artistei, albumul devine o oglindă a evoluţiei picturii Almei Redlinger de la începuturile marcate de teme aproape impuse, dar pe care reuşeşte să le transforme în artă autentică, până la perioada actuală în care bucuria contemplării izbucneşte din gama cromatică, din aparenta lejeritate a organizării compoziţiei.
Sensibilitate şi joc secund
Din paginile albumului se desprind temele favorite ale pictoriţei, de la târgurile începuturilor, cu animalele, femeile şi copiii ale căror forme şi poziţii reiau metaforic elementele inanimate ale obiectelor, într-o coerenţă a compoziţiei dată de structura lineară aparentă la circuri, cu clovnii ce revin de-a lungul anilor, până la Marele clovn alb, de la muzica clasică la sonorităţile
"Jazz I" , una dintre numeroasele picturi cu subiect muzical
ja