Dublarea exporturilor şi eficientizarea businessului intern, dar şi contractele de hedging, sunt armele cu care producătorul Tuborg vrea să facă faţă cursului valutar şi crizei. „Încercăm să creştem veniturile prin două metode: creşterea veniturilor din export şi eficientizarea activităţii locale”, a declarat Shachar Shaine, preşedinte URBB & Carlsrom Beverage. „Ne protejăm de creşterea euro prin contracte de hedging”. Încă de anul trecut, compa
Dublarea exporturilor şi eficientizarea businessului intern, dar şi contractele de hedging, sunt armele cu care producătorul Tuborg vrea să facă faţă cursului valutar şi crizei. „Încercăm să creştem veniturile prin două metode: creşterea veniturilor din export şi eficientizarea activităţii locale”, a declarat Shachar Shaine, preşedinte URBB & Carlsrom Beverage. „Ne protejăm de creşterea euro prin contracte de hedging”.
Încă de anul trecut, compania exportă mărcile Tuborg şi Holsten în Albania, iar acum managerii sunt în discuţii pentru a încheia contracte şi în alte ţări din regiune, precum Croaţia şi Serbia. „Am exportat sub 5% din producţie, dar anul acesta vrem să dublăm cantitatea”, a mai spus Shaine.
Compania importă 80% din materia primă, cursul valutar fiind astfel o componentă foarte importantă a situaţiei financiare a producătorului.
„Bugetul pentru 2009 a fost făcut iniţial la un curs de 3,8 lei, dar am făcut apoi o ajustare, astfel încât bugetul nostru anual este calculat la un curs de 4,5 lei pentru un euro. Am ţinut cont de estimările a trei bănci, fiecare dintre ele evaluând euro la valori cuprinde între 4 şi 4,7 lei. Eu trebuie să „simt” riscul nostru, care este mai mic la o scădere a euro decât la o creştere. Am decis să facem bugetul la un curs de 4,5 lei pentru că dacă euro scade la 3,8 avem de câştigat”, a explicat preşedintele companiei.
Nu toate veştile sunt însă proaste. D