După un an în care oamenii de afaceri locali au investit milioane de euro pentru a beneficia de luxul unei aeronave personale „la scară“, 2009 debutează sub auspicii nefavorabile. Oamenii de afaceri care şi-au achiziţionat aparate de zbor, dar şi companiile aeriene care îi deservesc pe cei mai pragmatici, care nu ţin neapărat să aibă avion la scară, îşi văd aripile retezate de criza economică. Unii întrevăd însă şi zări mai senine. &b
După un an în care oamenii de afaceri locali au investit milioane de euro pentru a beneficia de luxul unei aeronave personale „la scară“, 2009 debutează sub auspicii nefavorabile.
Oamenii de afaceri care şi-au achiziţionat aparate de zbor, dar şi companiile aeriene care îi deservesc pe cei mai pragmatici, care nu ţin neapărat să aibă avion la scară, îşi văd aripile retezate de criza economică. Unii întrevăd însă şi zări mai senine.
„Pentru oamenii de afaceri, un elicopter nu prea mai reprezintă un moft în ziua de azi. Dacă nu era criză economică, devenea cu siguranţă o necesitate pentru aceştia, mai ales pentru cei cu activitate de producţie“, spune omul de afaceri braşovean Ioan Neculaie. Acesta a deţinut până în prezent două elicoptere, ultimul achiziţionat valorând aproximativ 1,1 milioane de euro. Le-a vândut, dar spune că va cumpăra altul din nou. Pe lista deţinătorilor de elicoptere se mai află, de exemplu, fostul fotbalist Gheorghe Popescu, precum şi omul de afaceri Marian Cruţescu.
Când vine vorba de avioane private, printre cei mai noi posesori de astfel de bunuri se numără Viorel Cataramă, care a achiziţionat anul trecut, pentru opt milioane de euro, un avion pe care-l foloseşte în interes personal. Tot pentru avioane a optat şi cunoscutul afacerist Ovidiu Tender, dar acesta a cumpărat anul trecut o întreagă companie, Jetran, care operează şapte avioane şi este specializată în curse charter