Deşi "diamantul negru", trufa franceză, este renumit pe piaţa mondială, francezii sunt îngrijoraţi de concurenţa trufei chineze. Aceasta din urmă se vinde la un preţ cu mult mai mic decât cel al unei trufe din Périgord.
Puţini cumpărători sunt cei care pot face diferenţa la prima vedere, însă la gust trufele chineze par a fi din cauciuc. De multe ori sunt amestecate printre trufele din Périgord şi vândute mai ieftin. Această situaţie i-a determinat pe francezi să apeleze la inspectori ca să intervină în pieţele specializate şi să îi demaşte pe impostori.
Farmecul copilărieiLa 15 ianuarie, în Franţa, la Paris, pe strada Daguerre la numărul 82, s-a organizat seara "Gourmandises d’enfance". Evenimentul a început la ora 19:00 şi i-a adunat pe toţi cei care mai păstrează în sufletul lor farmecul copilăriei. Aceştia au venit cu un preparat drag din copilărie, cum ar fi clătite, gofră, napolitane, biscuiţi sau prăjituri. De asemenea, au degustat şi vinuri franţuzeşti, oferite de Pivniţa www.75cl.com.
Criză şi în restauranteCriza îi obligă pe chefii catalani să deschidă cât mai multe bistrouri. Această tendinţă se dezvoltă mai ales în Barcelona. După ce criza economică a apărut în Spania, "clienţii nu mai comandă vinuri scumpe. Restaurantele cu o stea Michelin sunt nevoite să propună clienţilor la prânz meniuri cu preţ fix, în jur de 35 de euro", explică Pau Arenos, critic gastronomic la cotidianul catalan El Periodico. Carles Gaig, patronul Restaurantului Gaig, a afirmat: "Anul 2009 va fi foarte dificil, restaurantele trebuie să se bată, chefii trebuie să dovedească mai multă creativitate pentru a atrage clienţii".
Târgul de iarnăInspirat de tradiţia vechilor târguri, în perioada 4 decembrie-15 ianuarie, Muzeul de Etnografie din Braşov a organizat Târgul de iarnă, o expoziţie cu vânzare de obiecte