Cristina Simion, general managerul unuia din cele mai masive grupuri de reviste din Romania, a bugetat venituri din publicitate cu 20% mai mici in 2009 pentru publicatiile pe care le conduce („Elle”, „Avantaje”, „Joy”, „VIVA!” etc.). La intalnirea cu cititorii HotNews.ro de miercuri, 28 ianuarie, Cristina Simion a dezvaluit cifra de afaceri si profitul Edipresse AS, 9,96 milioane de euro si 430 de mii de euro. Profitul a fost relativ redus datorita investitiilor in segmente noi de piata din ultima vreme, printre care se numara „AutoBild” si alte doua titluri aflate in perioada de lansare/pierdere programata.
Pe online, Edipresse AS intentioneaza sa lanseze Elle.ro si sa puna accent pe AutoBild.ro. Ar mai putea aparea si site-ul Psychologies.
Sinteza discutiei online cu cititorii HotNews.ro
Cheltuielile de publicitate pe zona de lux vor scadea: „Desi e prea devreme sa tragem concluzii, observ ca advertiserii pe segmentele medium isi continua campaniile si, din cate stiu, nu vand mai putin. Iar advertiserii upmarket/din zona de lux sunt in expectativa. Vor reincepe sa investeasca in publicitate, dar multora le trebuie putin timp ca sa analizeze cum ii afecteaza criza si, poate, ce si cum sa comunice de acum incolo.” Sunt grupurile media pregatite pentru pierderi? „Raspunsul e da, cu conditia sa existe perspective de redresare pe termen mediu, respectiv potential al segmentului si al titlului in acelasi timp.” Profitul si cifra de afaceri a Edipresse AS pe 2008: „Cam 430 de mii de euro, la o cifra de afaceri de 9,96 milioane de euro. Foarte putin. Dar am fost puternic loviti de cursul de schimb. Toate veniturile noastre au fost in RON, iar unele costuri, importante, in euro – situatie comuna in industrie. Trebuie sa luam in calcul si lansarea „AutoBild”. Avem inca doua titluri din portofoliu in perioada de lansare, adica... de pierdere progra